pmb-led.pl

dom, mieszkanie, wnętrze

Lifestyle

Czym jest i do czego służy pylon reklamowy?

Reklamy otaczają nas każdego dnia, a ich format może przybierać w zasadzie dowolny wariant. Jednym z najbardziej widocznych jest pylon reklamowy. Staje się znakiem rozpoznawczym zwłaszcza dla myjni samochodowych, stacji paliw czy sporych przedsiębiorstw. Czym charakteryzuje się pylon reklamowy?

Pylon reklamowy – co to właściwie jest?

Chcesz wiedzieć, co to jest pylon reklamowy? Krótko mówiąc, to wolnostojący element reklamowy, który może spełniać kilka funkcji jednocześnie. Najczęściej informuje on o miejscu siedziby firmy i wyświetla najważniejsze informacje dotyczące oferty. Poza tym na stałe podłączony jest do zasilania elektrycznego, co pozwala na przekazywanie informacji całą dobę bez przerw. 

Co ważne, konstrukcja pylonu reklamowego różni się w zależności od jego zastosowania. Może to być niewielki pionowy format reklamowy, który zawiera jedynie logo firmy i znajduje się na terenie siedziby. Może prowadzić do wybranego miejsca, gdzie mieści się biuro obsługi klienta. Z drugiej strony w przestrzeni publicznej bez trudu dostrzeżesz sporej wielkości pylon reklamowy. Co to dokładnie znaczy? Najczęściej tego rodzaju totem reklamowy zarezerwowany jest dla znanych stacji paliw, które muszą być widoczne już z daleka. Dlatego wysokość takich reklam sięga nawet 6 metrów.

Jak zbudowane są pylony reklamowe?

Każdy pylon reklamowy musi zostać dopasowany konstrukcyjnie do swoich wymiarów, wagi i oporów, które stawia podmuchom wiatru. Te czynniki determinują czy konstrukcja pylonu będzie na stałe przytwierdzona do fundamentu betonowego, czy może jednak być mobilna. Najczęściej duży pylon reklamowy zewnętrzny zarezerwowany dla myjni lub stacji paliw musi być zakotwiony do podłoża. Wszystko dlatego, że taki pylon reklamowy ma wymiary przekraczające 6 metrów wysokości. Szerokość może oscylować w okolicy 1 metra. Wszystko zależy od dostępnego miejsca i oczekiwań klienta. Na ostateczny rezultat mają też wpływ możliwości finansowe inwestora oraz dobór materiałów.

Skoro już o nich mowa warto podkreślić, że jednym z najpopularniejszych typów totemów jest pylon reklamowy z dibondu. To konstrukcja kompozytowa w formie płyty warstwowej z aluminium z obu stron i rdzenia wykonanego z tworzywa sztucznego. Pylony wykonane z dibondu są lekkie, odporne na zmienne warunki pogodowe i łatwe do dopasowania kolorystycznego zgodnego z marką.

Oczywiście wysokie i widoczne z daleka pylony muszą mieć solidną konstrukcję wewnętrzną. Dlatego do ich stworzenia często stosuje się stal, która jest bardzo mocna i odporna na wyginanie. Odpowiednio zabezpieczona nie zmienia swoich właściwości pod wpływem wilgoci.

Jakie korzyści ma zastosowanie pylonu reklamowego?

Dlaczego firmy decydują się na postawienie standu reklamowego w formie pylonu? Korzyści jest naprawdę wiele, a najważniejsze z nich to:

  • profesjonalny wizerunek firmy – pylon reklamowy z wyświetlaczem, który prezentuje aktualną ofertę produktową czy usługową jest bardzo pozytywnie odbierany przez klientów.
  • reklamowanie oferty przez całą dobę;
  • doskonała widoczność reklamy bez względu na porę dnia i pogodę;
  • łatwość zmiany szczegółów oferty zwłaszcza na totemach z wyświetlaczem;
  • wysoka stabilność reklamy bez względu na warunki wietrzne;
  • zwiększenie rozpoznawalności marki i łatwiejsze zlokalizowanie siedziby.

Co uwzględnić przy projektowaniu pylonu reklamowego?

Firmy korzystające z franczyzy mają określony wzór wykonania pylonów reklamowych. Co jednak wtedy, gdy projektujesz go dla swojej firmy po raz pierwszy lub zlecasz kilka sztuk dla każdego oddziału? Przed zamówieniem zastanów się nad tym:

  • Jaka ilość informacji jest potrzebna do umieszczenia na totemie?
  • Czy ma on być podświetlany, czy zastosowany zostanie wyświetlacz?
  • O czym ma informować pylon?
  • Jaką wysokość ma mieć?
  • Gdzie ma być ustawiony pylon?
  • Czy ma zostać przytwierdzony na stałe do podłoża, czy ma mieć funkcję mobilną?
  • Czy będzie używany na zewnątrz, czy wewnątrz pomieszczenia?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci na lepsze zagospodarowanie własnych środków i skuteczniejszą reklamę w każdych warunkach. Oczywiście taki projekt warto skonsultować z profesjonalną firmą wykonującą zamówienie. Ich doświadczenie może przydać się na każdym etapie projektu i wykonywania pylonu.

Materiał zewnętrzny